Gold Slim göbek Bandı, Goldslim Zayıflama Bandı
Gold Slim göbek Bandı, Goldslim Zayıflama Bandı
Gold Slim göbek Bandı, Goldslim Zayıflama Bandı

Metabolizmanın Sırları

Kilonuzu yönetmeye çalışıyorsanız, metabolizmanızı düşünmelisiniz.

Metabolizma, özellikle dinlenme metabolizması vücudun motorudur. Sadece kalp atışlarınızı korumak için yaktığınız enerji, akciğerleriniz nefes alıyor ve diğer organlarınız da çalışıyor.

Elit bir sporcunuz olmadığınız sürece dinlenme metabolizması, her gün yaktığınız tüm kalorilerin% 60 ila% 75’ini oluşturur ve insandan insana çok şey değişir.

Kaloriyi sayıyorsanız, dinlenme metabolizmanızı bilmek kilo vermeden ne yiyebileceğinizi öğrenmenize yardımcı olabilir.

Metabolizma hızı doğal olarak yüksek olan insanlar, kalori almayı yavaşlatan insanlara göre kilo vermeden daha fazla yiyebilirler.

Kulağa hoş geliyor, değil mi? Tek bir situp yapmanıza gerek kalmadan günde yüzlerce kalori yakan harika içten yanmalı motorunuz var.

Şimdi kötü haber için: Dinlenmeniz mümkün olsa da, istirahat metabolizmasını doğal ayar noktasının çok ötesine geçmek zor.

İşte bilim, kilo vermek ve kapalı tutmak yeteneğine bir göçük koyabilirsiniz göstermiştir.

Uyku

Araştırmacılar, kısa uykunun kilo alımına neden olduğunu biliyorlar. Geceleri en az 6 saat uyku çekmeyen insanlar aşırı yemek yemeye eğilimli ve genellikle nişastalı şekerli gıdaları istiyorlar.

Uykunuzu aldatırken aşırı yorulmanın tek mesele olmadığını görürsünüz ; yeterince göz almamak metabolizmayı yavaşlatır.

Pennsylvania Üniversitesi’ndeki araştırmacılar geçenlerde 36 sağlıklı erişkinleri uyku laboratuarına getirdi . 5 günden fazla, grubun yarısına sadece 4 saat uyku izni verildi; diğer yarısı bir anda 10 saate kadar uyudu.

Doktorası olan kıdemli çalışma yazarı Namni Goel, uyku kısıtlamalı grup aktifti ve günün daha saatlerinde uyandığında dinlenme metabolizmasında günde yaklaşık 50-60 kalori yavaşladığını söyledi. Goel, Pensilvanya Tıp Fakültesi’nde uyku ilacı eğitimi alıyor.

Çok büyük bir miktar değil, “bu, uyku kısıtlamasının birden fazla gecesine eklenebilir” diyor.

Goel, metabolizmayı iştah arttıkça püskürüyor mu diye de ekliyor. Uykusu kısıtlanmış gönüllüleri her gün yaklaşık 500 daha fazla kalori yiyordu, bu yüzden yeterince uyku almamaktan kaynaklanan toplam kalori dengesizliği önemli derecede – günde yaklaşık 550 kalori, her hafta bir kilo kilo almaya yetecek kadar.

Protein

National Institutes of Health’in kıdemli araştırmacısı Kevin Hall, nereden geldiklerine bakılmaksızın bütün kalorilerin eşit olduğunu düşünmek için deneyler yapıyor. Yağlar ve karbonhidratlar ile bu doğru gibi görünüyor. Ancak Hall, proteinin farklı bir hikaye olduğu görüşündedir.

“Yediğiniz protein miktarını artırmak için bir miktar fayda sağlayabilir gibi görünüyor,” dedi, ancak kesin olarak söylemeden önce daha fazla araştırmaya ihtiyaç var. Ve proteinin neden metabolizmayı artırabileceğinden emin değil , fakat bazı teorileri var.

Vücut, yağ ve karbonhidrattan çok protein sindirmeye ve emmeye çalışırken daha fazla enerji harcar.

” Metabolik hızı da artırabilir, ancak çok az olabilir. Burada büyük artışlarla ilgili konuşmuyoruz, “diyor Hall.

Vücudun kalorili birincil yakıt kaynağını şeker veya karbonhidratlardan yağlara geçiren diyetler de metabolizmanız için yardımcı olabilir. Bunu yapan diyetlere ketojenik diyet denir. Yağlarda veya proteinlerde yüksek, karbonhidratlarda düşük olma eğilimindedirler.

Yakın tarihli bir çalışmada, Hall’da 17 kilolu veya obez erkek, iki farklı düşük kalorili diyet izledi. Birincisi, karbonhidratlarda daha yüksek ve yağda daha düşük bir diyetti. İkincisi, karbonhidratlarda düşük, yağda daha yüksek ketojenik bir diyetti. Protein iki diyet arasında aynı tutuldu. Erkekler her iki diyette de kilo verdi, ancak ketogenik diyetlerde metabolizmaları biraz daha yüksekti.

Kilo vermek isteyen insanlar için eve gidilecek mesaj, kalorileri keserseniz, protein alımını kesmeyin.

Daha fazla protein yemek, dinlenme metabolizmasını yüksek tutmanıza yardımcı olabilir, bu da hem kilo vermenize hem de ondan sonra da çıkmanıza yardımcı olabilir.

Kilo kaybı

Kilo verdiğimiz zaman , vücutlarımız onu tekrar kazanmak için çok sıkı sıkıya mücadele eder.

Pennington Biyomedikal Araştırma Merkezi’ndeki Beslenme Obezite Araştırma Merkezi direktörü Dr. Eric Ravussin, bu direnci, baharı çektiğiniz zaman olanlara ağırlık kaybına benzetiyor.

“Kilosunu doğal yerleşim noktanızdan uzak tuttuğunuzda, vücudunuz ne kadar direnecek” diyor.

Vücudun kilo vermeye karşı direnmesinin bir yolu, dinlenme metabolizmasını yavaşlatmaktır. Daha hızlı ve aşırı kilo kaybı, daha fazla metabolizma yavaş gibi görünüyor.

Yeni bir dizi çalışma, kilo kaybından sonraki metabolik yavaşlamanın ne kadar dramatik olduğunu tam olarak gösterdi.

Hall, “The Biggest Loser” gerçeklik şovunun sekizinci sezonundaki yarışmacıları izleyerek 6 yıl geçirdi.

Şov, obez insanlar alır ve bunları aşırı egzersiz ile iten eğitmenlerle (her gün 4 saat 1/2 saate kadar) ve sıkı diyetlerle eşleştirerek kilo vermelerini sağlarlar.

7 ay süren yarışmanın sonunda, bazı insanlar başlangıç ​​ağırlığının yarısını kaybetti.

Sorun, kiloların uçmasıyla bile metabolizmalarının yavaşlamış olmasıdır.

Gösterinin sonunda, en düşük kilolarındayken dinlenme metabolizmaları günde ortalama 600 kalorun üzerine düştü.

Araştırmacılar günlük kalori yanıklarında bir miktar yavaşlamayı beklemişlerdi, ancak metabolik dalma, bilim insanlarının tahmin ettiklerinden daha fazla. Ve uzmanların beklediğinin aksine, metabolizmaları aşırı kilo kaybından sonra asla ayarlanmadı. Bazı durumlarda daha da yavaşlarlar.

14 yarışmacıdan 13’ü kaybolmuş ağırlıktan bir miktar geri geldi. Dört yarışmacı şimdi gösteriye katılmadan daha ağırdır. Bazıları, önemsiz yemek istekleri hala orada, ancak onları yakmak için kapasiteleri olmadığını söyledi.

“Çok geniş bir yaşam tarzı değişiklikleri, çok miktarda kilo kaybı gibi bu aşırı duruma bir göz attık çünkü böylesine büyük bir dereceye müdahale ettiğinde vücudun ne kadar güçlü tepki verdiğini görmek istedik. Cevap kesinlikle açıkça belli “diye Hall diyor.

Özellikle hormon – Salon hormonlar düşünüyor leptin banishes, açlığı – bir rol oynayabilir.

Farklı bir çalışmada, ” Biggest Loser ” yarışmacılarının, bariatrik ameliyatlardan sonra kilo vermiş olan benzer bir grup insana göre kilo kaybı sonunda% 80 daha az leptin vardı.

Bilim adamları şu anda kilo kaybından sonra leptin enjeksiyonlarının metabolizmayı koruyup koruyamayacağını ve kilo alımını engelleyip engellemediğini test ediyorlar.

Kilo vermeyi önleyecek bir ilaç var olana kadar, eve mesaj atın, dedi Ravussin, yavaş ve istikrarlı bir şekilde saklamak için daha iyi bir şans elde etmek istiyorsanız kilo vermenin daha iyi bir yolu olması gerektiğini söylüyor.

Daha iyi, Hall diyor, kilo verme şeklinizi değiştirmeye çalışmaktır. Bir diyetle beslenmek yerine – kaloriyi önemli ölçüde kısmak ve spor salonunda kendinizi öldürmek – belirli bir ağırlığa erişmek için uzun vadede sopa yapabileceğiniz alışkanlıkları benimsemek daha iyi diyor.

Bu Konular da İlginizi Çekebilir

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gold Slim göbek Bandı, Goldslim Zayıflama Bandı

Adınız (gerekli) : Telefon (gerekli)

Biz Sizi Arayalım
biz sizi arayalım
Gold Slim göbek Bandı, Goldslim Zayıflama Bandı © 2018
Gold Slim göbek Bandı, Goldslim Zayıflama Bandı Gold Slim göbek Bandı, Goldslim Zayıflama Bandı